Eerste bezoekje uit NL is een feit! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Jonne Hoop - WaarBenJij.nu Eerste bezoekje uit NL is een feit! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Jonne Hoop - WaarBenJij.nu

Eerste bezoekje uit NL is een feit!

Door: Jonne

Blijf op de hoogte en volg Jonne

02 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Ik ben toevallig weer drie weken verder sinds m'n vorige verhaal dus blijkbaar wordt mijn blog een driewekelijks ding;) Op een of andere manier zijn er altijd ontzettend veel mensen jarig in oktober wat dus maakte dat er veel verjaardagen werden gevierd. Zo ook de verjaardag van mijn huisgenootje Lea. Op haar verjaardag zelf hadden we een birthday dinner waarbij zij voor mij en 5 anderen kookte en voor de dag erna was iedereen uitgenodigd in ons huis voor het echte feestje. Beide avonden waren erg gezellig. Ook al was de avond van het feestje een doordeweekse avond en hadden veel mensen de volgende dag vroeg weer les, toch waren er veel langs gekomen om een drankje te doen. Tijdens de avond van het feestje lokte ik samen met een Spaanse jongen Dani, iedereen naar mijn kamer zodat ze 'gefeliciteerd' in hun eigen taal plus naam op een t-shirt konden schrijven die we later aan Lea gaven. Ze had niks door en was dus ook erg blij verrast toen ze het t-shirt kreeg:) Ik was ook wel een beetje jaloers, een erg leuk aandenken natuurlijk aan de tijd hier!

Het weekend erna kreeg ik mijn eerste bezoek uit Nederland! Vrijdagochtend ontmoette ik mijn ouders in hun hotel, wat wel 3 minuten lopen van mijn huis vandaan is. Na de eerste paar minuten voelde het niet meer alsof ik ze 6 weken niet gezien had, maar gewoon weer vertrouwd. Die dag heb ik Sheffield aan ze kunnen laten zien inclusief de twee campussen van school, de botanische tuinen, een kunst gallerie en de binnenstad. We hadden erg geluk met het weer dus dat maakte het extra leuk. 's Avonds aten we in een pub om het Engelse sfeertje een beetje mee te pakken en daarna gingen we naar de musical 'Gotta sing, gotta dance' wat een erg groot succes was! Na deze dag waren we alledrie erg moe dus moesten we maar gauw gaan slapen, zodat we de volgende dag fit naar het Lake District konden gaan. Het Lake District was verder rijden dan ik dacht en we kwamen dan ook pas aan het einde van de middag aan. Wel bleven we in een Bed&Breakfast slapen dus hadden we de volgende dag ook nog. Op het moment dat we naar een meer wilden lopen begonnen het te regenen wat erg jammer was. De rest van het weekend bleef het erg regenachtig en ze waarschuwden voor een grote storm die ook in het westen van Nederland woedde. Erg jammer van het weer, maar ondanks dat bleef het Lake District een ontzettend mooi natuurgebied. Zeker een plek om ooit naar terug te gaan voor een langere vakantie. Maandagochtend nam ik weer afscheid van mijn ouders en reden ze weer terug naar het vliegveld in Liverpool. In een fiat Panda die de heuvels niet heel erg goed aan kon... Gelukkig hebben ze het uiteindelijk gered;)

De week daarna had ik weer een girls dinner wat nu een wekelijks iets is geworden en nog meer verjaardagen. Erg gezellig, maar toch ook wel aardig vermoeiend. Daarnaast was het ook nog eens Halloween wat hier erg groots wordt gevierd dus dat leverde ook weer veel feestjes op! In eerste instantie wilden we een Halloween dinner organiseren op Halloween zelf en de dag erna uitgaan. Maar op Halloween zelf ging bijna iedereen uit, dus besloten we last minute ook maar uit te gaan. Ik heb die dag de hele stad afgezocht naar schmink en nepbloed, wat nog verrassend slecht te vinden was. En 's avonds heeft Lea ons allemaal geschminkt. Dit kostte zo'n 3 uur dus we begonnen erg laat aan het feestje. The forge is een studentenaccommodatie met een grote common room, waar vaak pre-drink feestjes worden gegeven. Het is dichtbij ons huis dus voor ons is dat erg prettig. Dus gingen we met Halloween eerst naar The Forge en daar eens informeren wat iedereen van plan was die avond. Voor zover iedereen te herkennen was in de Halloween kostuums;) Het werd een rare avond uiteindelijk omdat een deel tickets had voor clubs en een deel niet. Bijna iedereen was dronken waardoor er moeilijk beweging in de zaak te krijgen was. Tegen 1 uur was iedereen nog steeds op straat aan het kletsen terwijl het toch wel tijd werd om naar een club te gaan. Er werden allerlei clubs genoemd waar we naartoe gingen wat erg verwarrend was. Dit leidde uiteindelijk tot een totale splitsing van de groep. Ik snapte niet waar iedereen nu was, maar ik had het in ieder geval naar mijn zin in de club waar ik was beland;) De dag erna stond er weer een feestje in de planning, maar het was nu erg rustig in The Forge omdat iedereen nog redelijk brak was van de avond ervoor. Ik was ook erg moe, dus ik ben maar naar een pub gegaan waar weer een verjaardag werd gevierd, nog even een uurtje naar The Forge gegaan en daarna maar gewoon naar huis ipv een club.

Door al deze leuke dingen merk ik dat ik niet altijd veel met school bezig ben, maar ik voel nu ook niet echt veel druk vanuit school. Ik heb nu een opdracht gekregen om een stuk te schrijven en deze eind november in te leveren, maar eigenlijk kan ik dit stuk ook wel in een week schrijven... Ik vertrouw er maar op dat de docent weet wat hij doet wat betreft deadlines geven en dat dit niet betekent dat ik op het eind opeens alles nog moet doen. Daarnaast hoor ik iedereen om mij heen, van andere opleidingen, erg hard stressen en nachten doorhalen in de bieb wat wel een erg groot contrast is met wat ik voor school aan het doen ben. Maar ik vertrouw erop dat het goedkomt en doe voor de zekerheid maar ietsje meer dan de docent aangeeft.

Vorige week ben ik begonnen met Spaans te leren. In eerste instantie via de app op mijn telefoon Duolingo, maar ik krijg nu elke week les van Dani, een Spaanse jongen. Hij leert mij Spaans, ik leer hem Nederlands! Erg grappig hoe raar hij onze g vindt;) Hij krijgt er keelpijn van omdat hij die klank gewoon nooit gebruikt. Als ik goed blijf oefenen hoop ik aan het einde van mijn periode hier echt een gesprek te kunnen voeren met de Spanjaarden hier! Ideale plek hier om een vreemde taal te oefenen. Naast Engels natuurlijk wat ik constant oefen. Dit maakt het Spaans leren ook nóg uitdagender omdat ik het vanuit het Engels leer. Dit maakt dat ik al het Spaans in het Nederlands vertaal in mijn hoofd en dan het weer in het Engels vertaal om bij Dani te checken of de vertaling klopt.

Vanaf nu gaat de tijd alleen maar sneller denk ik omdat er nog veel bezoekjes gepland staan vanuit NL en er veel feestdagen aankomen zoals Guy Fawkes (een Engelse feestdag met vuurwerk en kampvuren), Thanksgiving, mijn verjaardag (en die van anderen), Sinterklaas en dan is het alweer bijna kerst! En ze hebben hier een maand lang kerstvakantie dus begin december heb ik alweer mijn laatste lessen gehad. Komende week staat eindelijk Alton Towers op de planning (het grootste pretpark van de UK) en woensdag komt het tweede bezoek alweer uit NL; Bas! Erg veel zin in natuurlijk:)

  • 02 November 2013 - 18:02

    Lotte:

    Leuk leuk Jonnee :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonne

Tijdens het 4e jaar MWD is de minor een verplicht onderdeel van de opleiding. Ik heb gekozen om deze minor te gaan doen in Sheffield!12 September vlieg ik naar de UK om daar 5 maanden te gaan studeren aan Sheffield Hallam University. Mijn eerste buitelandervaring voor een lange tijd en dit ook nog eens alleen...

Actief sinds 05 Sept. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 19923

Voorgaande reizen:

12 September 2013 - 26 Januari 2014

Studeren in de UK

Landen bezocht: